Trainingen

Uw werknemers zijn dé mensen die het moeten doen voor uw bedrijf. Zij zijn het visitekaartje van het bedrijf en moeten zich er ook zo naar gedragen. Om het gedrag te stimuleren of te verbeteren zijn er een aantal trainingen die dat bevorderen.

Communicatie

De communicatie van het bedrijf zowel intern als extern moet van een goed niveau zijn. De werknemers moeten hun woordje klaar hebben en daarbij ook goed overkomen. Want zij moeten tenslotte uw product verkopen. Bij communicatie trainingen kunt u denken aan de volgende trainingen:

  • Beter leren presenteren
  • Debiteurenbewaking
  • Effectieve telefonische communicatie
  • Klantgericht telefoneren
  • Receptionisten / Telefonisten
  • Telefonische afspraken leren maken

Deze trainingen zijn er om de communicatie beter te laten verlopen binnen uw bedrijf. Bij elke training is het de bedoeling om uw werknemers zich bewust te laten worden dat communicatie belangrijk is en dat je er ook goed mee overweg kan.

Management

Het management zijn trainingen waar werknemers leren managen. Dat kan zijn in bepaalde (crisis) situaties maar ook als de werknemer een leidinggevende is of wordt. Bij management trainingen kunt u denken aan trainingen op het gebied van:

  • Leidinggeven
  • Middle management (werknemers die tussen de beleidsmakers en andere werknemers fungeren)
  • Time – management (werknemers die met tijdsdruk hebben te maken)

Deze trainingen zijn gebaseerd op het echte bedrijfsleven. Zo zullen er ook bijvoorbeeld rollenspellen kunnen worden gespeeld om zo echte situaties na te bootsen.

Verkoop

De verkoop binnen uw bedrijf is natuurlijk van groot belang. Want zonder een goede verkoop kan uw bedrijf weleens in grote problemen komen. Zo kunnen de inkomsten achteruit gaan en ook zullen er minder klanten bij u komen. Daarom zijn er uiteraard ook verkooptrainingen voor uw werknemers. Bij dat soort trainingen wordt de aandacht dan gericht aan:

  • De telefonische verkoop
  • De verkooptechnieken zowel binnen als buiten diensten
  • De detailhandel verkoop
  • De verkoop op beurzen en in showrooms

Dit zijn de voornaamste trainingen op het gebied van verkoop. Het draait in alle situaties om verkoopgericht te werk te gaan. Dat houdt in dat de werknemers worden opgeleid om snel en goed tot een verkoop te komen. Als dit goed zit stijgt het inkomen en kunt u weer rustig achterover zitten!

Financieel

Dit onderdeel is wat specifieker maar is toch ook erg belangrijk voor uw bedrijf. Zo leren werknemers op de goede manier met financiële aspecten om te gaan. Bij trainingen op het gebied van de financiën kunt u denken aan:

  • Assertiviteit voor financials
  • Gespreksvaardigheden voor financials

Ook bij dit aspect wordt er veel aandacht besteed aan situaties die dagelijks kunnen voorkomen binnen uw bedrijf. Door middel van rollenspellen en veel aandacht aan bijvoorbeeld de lichaamstaal en het gedrag van uw werknemers kan dit naar een hoger level worden getild.